Terug in Nederland: Voorpagina nieuws:”Lingo weg?" - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Terug in Nederland: Voorpagina nieuws:”Lingo weg?" - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland: Voorpagina nieuws:”Lingo weg?"

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

16 Oktober 2006 | Nederland, Rijen

Zaterdagmorgen 10 minuten voor schema 05h23 landde we op schiphol. Omdat het wel erg vroeg was eerst nog maar Koffie met een broodje genomen op Schiphol en gelijk het laatste bericht op de weg site gezet.
Toen nog even gekeken op www.ns.nl wat de eerste trein was naar Gilze-Rijen is. Het werd duidelijk dat er een nieuwe dienst regeling is, ik herkende er niks meer van...
En behalve dat werd ook duidelijk dat er flink aan het spoor gewerkt wordt. Elke mogelijke route werd voorafgegaan door een aantal waarschuwingen “mogelijke vertraging door werkzaamheden”. En dat heb ik geweten. Tot Dordrecht ging het goed. De rest moest per bus afgelegd worden omdat er op het station Breda gewerkt werd.
Bij het wachten op de bus in Breda de locale krant gekocht. Moest toch wel lachen om het voorpagina nieuws “Lingo weg ?” . Kom je net uit een land waar een militaire coup is gepleegd, en dan sta je toch te kijken waar men zich in Nederland druk om maakt…

Afijn, rond 09.15 was ik uiteindelijk toch in Rijen, alwaar Willy, mijn tijdelijke huisgebruiker, mij ophaalde en thuis trakteerde op versgemalen koffie en amandel spijs. Rond 10 uur ging hij naar voetballen en daarna door naar Lochem, dus had ik mijn huis weer voor mezelf.

Verder de zaterdag doorgebracht met de typische “na-een-lange-reis” activiteiten: de post openmaken en de laatste was draaien. Zaterdagavond nog wat opgenomen programma’s bekeken en zondag een gat in de dag geslapen.
Zondag middag weer ouderwets door het bos gerend, wel iets korter dan normaal, wat de conditie is toch enigszins aangetast van 4 weken alleen maar elke ochtend 15 minuten zwemmen.
Daarna weer begonnen met de spullen klaarleggen voor de volgende reis (het is afzien, maar iemand moet het toch doen ….).

Vandaag, maandag de herfstbladeren rond het huis verwijderd (wat weg is, is toch weg…) en ’s middags bij vader en moeder langs om voor de volgende reis uitgezwaait te worden. Ik ben dus weer helemaal klaar voor de volgende reis !

Zo, ik ben weer bijgepraat. Volgende mail waarschijnlijk vanuit Kaapstad, Zuid Afrika.

Houdoe
Adrie

• 16 Oktober 2006 - 20:45

Kees:

Some guys have all the...
    Nou je huis schoon is en de herfstbladeren verwijderd is er geen enkele reden meer om niet op vakantie te gaan... Toch.. Veel plezier!!

• 16 Oktober 2006 - 20:53

Ester:

Hey, welcome back. Hoop dat je nog even geniet van het Hollandse en op naar Afrika!!!!

• 17 Oktober 2006 - 13:29

Ineke:

WELKOM THUIS!
    GOEIE REIS!
    Groetjes!

• 20 Oktober 2006 - 15:44

Christa:

Ik sluit me aan bij Ineke!

Groetjes!