op weg naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu op weg naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

op weg naar huis

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

14 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Vanaf het vliegveld, hier (voorlopig) de laatste mail vanuit Bangkok, Thailand.

De laatste (werk) week werd gekenmerkt door een overstroming op Sukhumvit (waar ik woon) en een meeting bij de klant die niet helemaal te volgen was.

Om met de eerste te beginnen, dinsdagavond toen we rond 18.45 naar huis reden, regende het flink en we stonden al ver voor de Tolpoortjes op de snelweg stil. Toen het na de tolpoortjes weer wat ging rijden en we dachten bij afslag Sukhumvit toch nog redelijk snel thuis te zijn, werden we door een agent gemaand recht door te rijden.
Even later zagen we waarom, Sukhumvit stond blank. Toen we 2,5 uur later na een U-turn die maar niet dichterbij leek te komen, weer bijna op Sukhumvit kwamen, konde we niet rechtsaf (naar huis), alleen linksaf.
In Bangkok betekend dat gelijk kilometers om. Afijn, na 5 uur ronddwalen waren we eindelijk om 23.15 uur thuis.
Onderweg wel van alles te zien, van bouwvakkers die “professioneel” een wachthuisje slopen met een snijbrander! tot enkele die het wachten in de taxi beu waren en gingen lopen. Toen ze voorbijliepen, zag je ze denken, dit gaat toch lekker sneller. Jammer, 10 minuten later kwam er een wolkenbreuk langs…..een enkeling zagen we later doorweekt schuilen onder een afdakje..
Rond 22.00 uur, toen we dus nog steeds in de file stonden, even langs de Mac gegaan. Wat denk je, net toen ik binnen was, begon het verkeer weer te rijden. Dus snel besteld, wat nog op voorraad was, en proberen snel weg te gaan.
Echter, het was de snelste Mac niet, ze hadden alle tijd en het wisselgeld moest zorgvuldig geteld worden…..

Genoeg over de overstroming, dan maar kort over onze klant. Dinsdag was ik voor een meeting als enige westerling aanwezig. Het eerste deel van de meeting was dus geheel in Thai, gezellig… het 2de deel mocht ik in het Engels doen. Toch maar even mijn verontschuldigingen aangeboden dat ik het niet in het Thais kon doen….

Zo, nu zit ik op het nieuwe vliegveld. Ziet er ’s avonds wel aardig uit, maar over dag schijnt het 1 blok beton te zijn (volgens de praatgrage taxi-chauffeur en een collega).
Nu nog even genieten van een watm broodje met koude vis ! en om het maar een keer te proberen, Heineken in plaats van de locale Singa of Chang beer.

Volgend bericht weer vanuit het koude kikker landje voordat ik naar het Warme Zuid-Afrika afreis (voor een heerlijke vakantie !)

Sa wa dee krab
Adrie

• 14 Oktober 2006 - 09:35

Kees:

Welkom terug in droog nederland.....
    Voor jou hebben we nog een beetje zon bewaard.. als overgangsregeling zullen we maar zeggen..
    Groetjes kees

• 14 Oktober 2006 - 09:37

Joke:

ben je weer in Rijen?? slaap maar lekker eerst, bel je nog!! gr joke !!

• 14 Oktober 2006 - 12:45

Ester:

Welkom thuis, ik hoop dat je snel over je jetlag heen ben. Hier is het de komende dagen heerlijk zacht weer, dus kun je nog even rustig afkicken!

• 14 Oktober 2006 - 14:22

Annie En Joop:

Welkom thuis broertje ! FF thuis opsnuiven en dan genieten van een hopelijk supervakantie ! Alvast fijne vakantie gewenst en een rustig thuis weekend !