Het laatste Thaise weekend (voor nu) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Het laatste Thaise weekend (voor nu) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Het laatste Thaise weekend (voor nu)

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

08 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo..,

Hier alweer de laatste Zondagse mail (voor deze keer) vanuit Bangkok. De volgende zondag zit ik weer in het koukikkerlandje Nederland (zeker vergeleken bij Bangkok, waar het altijd rond de 30 graden is, zelfs als het net als nu regent). Op verzoek van grote zus zal ik dit keer (proberen) kort te houden, zodat ze me geen doktersrekening voor een lamme arm zal presenteren als ik (effe) terug in Nederland ben.

De afgelopen werkweek begint op een gewone werkweek te lijken, ook al gaan meetings en planningen toch net weer anders dan je had gedacht, en zeker anders dan ze in Nederland gaan. Zelfs een stuurgroep wordt 30 minuten voor aanvang verplaatste…Wellicht hoort dat bij een gewone werkweek in Thailand…

Voordat we het wisten was de week voorbij, en was het zaterdag en gingen we (om de opmerkingen van Twan te weerleggen) op weg om per fiets het platteland (jawel, het bestaat) te verkennen. Eerst nog even te voet (we kunnen het wandelen tenslotte toch niet vergeten he…) naar de Skytrain en 1 halte verder er weer uit naar ABC-tours (Amazing Bangkok Cycle tours).
Het leek wel of we terug in Nederland waren, bijna allemaal Nederlanders die we aantroffen. We werden zeer amicaal ontvangen door Hollander Michael. Het fietsen liet hij vandaag echter over aan 2 Thaise schonen (ook niet slecht), die ons professioneel door het Bangkokse verkeer leiden. Een dag van, voornamelijk eten en fietsen, volgde. Het eten was zo lekker, en zeker niet “very spicy”, dat ik tot op dit moment nog met een vol gevoel rondloop. De gehele opzet van de tocht mag zeer (om dat woord nog 1x te gebruiken) professioneel genoemd worden. Aan werkelijk alles was gedacht (regenkleding, die niet nodig was, en zelfs zonnebrand olie, die wel nodig was, maar daar kwam ik pas achter toen ik al flink rood was. En om het af te sluiten, toen aan het einde van de tocht een dame in het water viel, waren er 10 meter verder droge kleren beschikbaar. Zelfs een camera was niet nodig, de gehele zijn er foto’s genomen en nu al op internet te zin: Kijk maar naar de foto’s op http://www.realasia.net/071006.htm
De dag werd afgesloten met een traditionele thaise massage en een goede maaltijd bij een italiaans specialiteiten restaurant. Ik ga die weekenden in Thailand nog missen !

Vandaag, zondag eerst ’s morgens lekker rustig wakker worden, en ’s middags naa r shopping paradijs Siam. Er was ook een bioscoop dus kocht ik een kaartje voor de film “world trade center”. 600 Baht (12 Euro) voor 1 film, vond ik voor Thaise begrippen best veel geld.
Even later wist ik waarom. Luxe is wat de klok sloeg…Voor aanvang, een drankje (niet alcoholisch dat wel) en de zaal bestond uit super-de-luxe fautieuls (stoelen mag je ze zeker niet meer noemen). Volledig electronisch verstelbaar, met voetenbankje, drankje binnen handbereik, en op verzoek zelfs popcorn. Bijna de gehele film gezien (want in slaap vallen valt bijna niet te voorkomen..)
Daarna de zondag afgesloten met een beetje shoppen (de winkels zijn hier 7 dagen per week, bijna 24 uur per dag open) en in stijl afgesloten met een goed diner. Na koffie met cognac (het was tenslotte de laatste zondag in Bangkok), zit ik nu weer voldaan op mijn kamer deze mail te dichten.

Tijd om af te sluiten.
O ja, nog even over de foto’s van 2 weken geleden, hier de volledige website:
http://www.mijnalbum.nl/Album=UDEBOGBA

Tot de volgende update maar weer, misschien nog eentje uit Bangkok, daarna uit Nederland en daarna het vakantie land (Zuid) Afrika.

Groetjes Adrie,
Oeps sorry Annie, is de mail toch weer langer geworden…. Hopelijk doet jullie printer het weer….en anders fax ik de text wel….

  • 08 Oktober 2006 - 15:11

    Annie:

    Kijk wordt de ouderdom toch nog ge-eerd !!Altans er wordt aan gedacht !! Maar de printer is gemaakt hoor, dus de doktersrekening blijft je bespaard !
    Mooi dat die tocht zo super geregeld was , maar die droge kleren .... hang ze een uurtje te drogen !! Maar ik heb die dame niet gezien ...jij wel ..dus misschien toch blij met die reserveomhulsels ?!
    Wij zitten hier trouwens vandaag ook buiten ! En dan oktober in Nederland !!
    En we hoeven niet bang te zijn dat we er rood vandaan komen !! Gewoon jaloersheid A3 !! Hopelijk is je laatste werkweek niet te t(h)aai !! groetjes Annie en Joop


  • 08 Oktober 2006 - 16:58

    Joke:

    Wat 'n verhaal (tje)!!Bel je nog in Nederland!!
    Goeie reis terug naar huis!!
    DIKKE KUS JE-ZUS!!

  • 09 Oktober 2006 - 10:03

    Ester:

    Wat een heerlijkheid allemaal zeg, gaat nog op vakantie lijken allemaal. Lekker weer, lekker eten, mmm, zalig!! Geniet er van deze laatste week!

  • 09 Oktober 2006 - 13:19

    Kees:

    ik zou bijna vergeten dat je daar ook nog aan het werken bent.......
    volgens mij moet jij een Thaise masseuse mee naar huis nemen, je bent er nu helemaal aan gewend begrijp ik.......

  • 09 Oktober 2006 - 17:16

    Jac:

    Hoi broer,

    leuke verslagen, leuke foto's. Volgens mij geen echte straf om daar een tijdje te moeten werken.

    groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adrie

Vakanties...

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 32975

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 05 December 2015

Noord-India - Tijgers en Tempels

05 December 2014 - 30 December 2014

rondreis Birma (Myanmar)

15 Oktober 2012 - 09 November 2012

Peru - Paaseiland

13 Oktober 2011 - 05 November 2011

Brazilie/Venezuela: Weer eens een grote reis

28 September 2010 - 05 Oktober 2010

1 weekje nazomeren in Thassos, Griekenland

29 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Indochina

06 Oktober 2008 - 02 November 2008

reizen 2006-2009

Landen bezocht: