Halverwege ... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Halverwege ... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Halverwege ...

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

01 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Halverwege…

We schrijven Zondag 1 October.
Mijn 3e week is alweer aangebroken, en ik begin aan het ritme te wennen.
S’morgens om 07.00 beginnen met 15 minuten zwemmen (joggen zoals ik in Nederland deed, is hier met de ongezonde en warme buitenlucht bijna niet te doen)
Daarna ontbijt (broodje met sinaasappelsap, net als in Nederland… sommige gewoontes neem je mee op reis).
Tussen de middag zijn de lunches afwisselend Thais en broodjes (maar Thais heeft de overhand),
en ’s avonds mee-eten bij Edward,Alejandra en Oscar (om het vele eten wat de maid klaarmaakt op te maken !), of Noodles, soms broodjes, en een enkele keer de Mac.

Afgelopen woensdagavond met een aantal Ericsson mensen (voor het overgrote deel “expats”) karten bij het plaatselijke RCA race circuit (en ik vertel NIET wie de laatste plaats had….).

O ja, en overdag natuurlijk gewoon aan het werk. Net toen we het gevoel kregen dat het project lekker op stoom kwam, besloot de klant de volgende phase van het project f te blazen. Edward hoorde het als projectmanager donderdagavond, wij als projectteam op vrijdag. Volgende week zal duidelijk worden wat dit gaat betekenen. Het lijkt dat de klant ineens niet meer zo geinteresseerd is in ons project. Het gerucht gaat dat dit een regelrecht gevolg is van de militaire coup van een week geleden. Of er nog een maand Thailand inzit na mijn vakantie in Zuid-Afrika, is dus nog even afwachten.

Maar voor zover het werk. Het 2e weekend zit er ook (bijna) weer op.
Gisteren, Zaterdag, om 09.45 naar de BTS Skytrain en om 10.00 uur de toeristenboot op. Nu voor een uitgebreid bezoek aan Wat Pho, Wat Arun (temple of the Dawn), en dan naar het eindstation van de boot, het backpackers paradijs Khao San Road in Banglampoo.
Lekker gegeten en daarna met de boot terug naar de trein.
Met de trein nog even langs Lumpini park,en via Siam (effe shoppen), terug naar het appartement.
Inmiddels 18.00 uur vond ik het tijd voor een van de nieuwe rituelen. Op naar de massage-salon, deze keer een Oil massage. Als een herboren mens (nog wel een beetje “onder” de olie) lekker gegeten en daarna goed geslapen.

De zondagmorgen doorgebracht met wat werk voorbereiden en op de achtergrond de wereldomroep met het programma “goudmijn”(voor de zaterdagmiddag luisteraars van radio 2 niet ombekend) via internet. S’middags nog een paar uurtjes lekker lezen in Lumpini park, daarna zwemmen en sauna bij het appartement en net lekker gegeten in het supermoderne winkel centrum bij Phrom Phong.
Nog even langs de taartenboer (voor Alejandra haar verjaardag), terwijl Edward en zoontje Oscar nog even een cadootje voor mama Alejandra gingen kopen. Nu weer terug in de hotelkamer om de mail bij te werken.

Zo, ik ben mijn ei weer kwijt, de 3e week kan beginnen !

Om het af te sluiten, nog wat meededelingen:
- Kees, bedankt voor je foto-sfeer impressie van het Annie&Joop feestje,
- Jorien & Mervijn, jullie antwoorden op jullie aanstaande Thailand reis komt eraan !
- De 1e foto's zijn te vinden op Mijnalbum.nl

Zo, nu ben ik er echt klaar mee !
Tot de volgende week
A3

• 01 Oktober 2006 - 19:05

Annie En Joop:

ha a3 ! nou dat was een struisvogelei deze week hoor !!ik heb een lamme arm van t overschrijven, de printer is nog niet te gebruiken nadat bij onze pc de harde schijf is vervangen . En aangezien ik morgen t mailtje wil meenemen voor vader en moeder , was het pennen geblazen !
    Je verveeld je niks zo te lezen he ??!!Haal er alles maar uit , wie weet blijft het bij die anderhalve maand !
    Alvast de groeten van die papa en die mama , want dat gaan ze morgen toch zeggen , dat weet ik nou al!Ook alle goeds vanuit Hoogerheide en we lezen je wel weer !! groetjes Annie & Joop

• 01 Oktober 2006 - 19:23

Kees:

Je moet maar goed onthouden hoe ze daar masseren, kun je Ineke dat ook leren (kan ze het bij MIJ doen). Nog veel plezier en suc6!!

• 01 Oktober 2006 - 20:08

Joke:

zo a3 ! weer 'n heel verslag !! het gaat je wel goed zo te lezen!!
    ga zo door ,groetjes uit Gemert!!

• 02 Oktober 2006 - 19:45

Twan:

Volgens mij is het werken erg zwaar daar!!!!!
    De fotoos kan ik niet vinden jammer.
    Hebben ze daar geen Fietsen want je gaat altijd met de boot.
    Veel plezier en werk ze??
    groetjes Twan

• 08 Oktober 2006 - 08:49

Joke:

hoi,thai(E) ganger!!
    hoe ist??Weet je al wat meer van of het nog allemaal doorgaat met je werk??
    p.s kan je foto's niet vinden!!