Impressie van de 1e week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Impressie van de 1e week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Impressie van de 1e week

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

24 September 2006 | Thailand, Bangkok

Hier een impressie van de 1e week in Bangkok, Thailand,

Na de coup en een dag werken “opgesloten” in het appartement, ben ik donderdag weer naar Ericsson gegaan. Verder 2 dagen redelijk “normaal” gewerkt. Het blijft wennen om met andere culturen te werken, (en wat heet cultuur in een groep van Thailanders, Denen, Nederlanders en Globetrotters !). Soms moet je bergen verzetten om dingen gedaan te krijgen, en soms gaat het vanzelf. Maar na “20 jaar” werken in nederland waar alles (bijna….) vanzelf gaat, is het toch verassend te zien dat je nog steeds een nieuwe werkomgeving aankunt, wel met zijn ups en downs maar toch …. (goh, het lijkt het leven wel sprak hij filosofisch). Maar burocratisch is het hier wel, papiertjes moeten eerst getekend worden, dan afgetempeld en als dat niet goed gebeurd, nog een keer…..

En prive kom je ook voor verassingen te staan. Zoals bier kopen in de supermarkt. Dat mag niet om 09h30 ’s morgens ! Mag alleen van 11.00-14.00 en na 17.00 uur (over opdrinken wordt niets gezegd).

Zaterdag als een echte toerist naar de Chatuchak weekend markt geweest.
Eindeloos kraampjes, met alles wat maar op deze aarde te koop is, maar vooral kleren, kleren en nog eens…. Dieren, die zijn er ook, bij vele kraampjes staan mensen bij die pluizige beestjes te kijken, want ze zien er zo lief uit…als ze klein zijn ! (de foto’s volgen)

Zaterdag einde van de middag op weg naar een thaise massage. Helaas ze zitten vol.
Onderweg kom ik Edward met zijn gezin tegen, en die weten nog een goede massage aan de overkant. Als ik daar binnen kom, wordt er even gebeld en moet ik een masseuse volgen naar …. Verassing , de massage salon aan de overkant die zojuist nog vol zat…
Als goedmakertje heeft ze mij weer laten tellen hoeveel spieren ik had. En ze heeft ze allemaal gehad, ik kan ze zelfs nu (ruim 1 dag later) nog voelen ! Daarna een voortreffelijk Italiaanse maaltijd, en zo was de zaterdag weer welbesteed !

Zondag morgen nog een beetje voorbereiden voor de week die komen gaat, en daarna met de Skytrain naar de oever van de Chao Phraya Rivier. Dan met de boot naar chinatown, wat rondgeslenterd, verder met de boot naar Wat Pho, Koffie gedroken bij een huis voor vrouwen van zeelieden, en daarna via de river city art exhibition weer terug naar de Sky Train. Nog even 2 broeken gekocht (voor 1000 baht per stuk, is 20 Euro’s, waar voor je in nederland makkelijk het 7-8 voudige betaald).

Zojuist lekker gegeten, en net nog een verassingsmail naar Annie & joop gestuurd (voor het 35e verlovingsfeestje wat ze nu, 16h47 in Nederland aan het vieren zijn). Zo meteen nog een SMS-je sturen (kan nu inmiddels wel, denk ik want de verassing van het feesje geregeld door Zoon Joan en Dochter Sylvia zal nu zo onderhand wel bekend zijn). Natuurlijk ook via deze update nog van harte gefeliciteerd !

Zo, het weekend zit er bijna op, nog even van de zondag avond genieten, want morgen wacht het werk weer.

Tot de volgende week !

• 24 September 2006 - 15:40

Kees:

Ik denk dat het best een leuk weekeinde is geweest zo... het lijkt wel alsof jij overal de weg "zomaar" weet...
    Prettige werkweek dan maar weer!!

• 26 September 2006 - 15:59

Annie En Joop:

ha adrie !!Voor t eerst kijk ik na Mallorca op je site, wat schrijf jij gezellig !!Je hebt toch nog aardig wat tijd om te genieten ,buiten t werk lees ik !! Het zondagochtend tripje herken ik nog van onze reis !Bedankt voor je bijdrage aan de supriselunch, maar inmiddels heb je via je gewone e-mail dat wel al gelezen denk ik! Het was heeel leuk en we waren zeer aangenaam verrast !!
    Ook onze vakantie met zijn 7 was toppie!!Het ga je goed!!tot mails !!Zannie en Joop

• 27 September 2006 - 10:12

Ineke:

Hoi A3,
    Nog bedankt voor de felicitatie met mijn verjaardag.Je was inderdaad de eerste!
    Heel leuk trouwens om je belevenissen te lezen!
    Groetjes Ineke

• 01 Oktober 2006 - 14:43

JOKE:

Leuk a3 om (al )jou avonturen te volgen!!
    Wij zijn weer terug van 'n héérlijke vakantie op Karpathos!!
    Groetjes Joke en PIET!!