Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

01 Januari 2007 | Australië, Airlie Beach

Allereerst, voor iedereeen die dit leest, gelukkig nieuwjaar. Het is hier inmiddels 1 januarie 2207, om 18.30 ‚s avonds, maar bij jullie begint de dag net !
Zal straks nog proberen ons Vader en Moeder even te bellen.

Mijn laatste berichtje kwam uit Cairns, op 28 december. De volgende dag gingen we naar het Great Barrier Reef. De excursie was zeer massaal en het snorkelen niet echt bijzonder(met dank aan de onze locale reisorganisatie...).

Op 30 december met een ouderwetse trein naar Karunda gegaan, Prachtig dorpje in het regenwoud. Na een paar mooie wandelingen, per Skyrail, hoog boven het bladerdak (met 50 metere hoge bomen) gezweefd. Effe wennen, maar de hoogtevrees was gauw overwonnen door de mooie uitzichten.

Gisteren was het dus oudjaarsavond, en die hebben we in Airlie Beach (het „Renesse“ van Australie) gevierd. Menig jongere was al aardig aangeschoten. Toch nog een mooie eetplaats kunnen vinden. Lekker gegeten, jammer dat het steeds harder ging regenen.... we maakten onze naam van „regenmakers“ dus weer waar. Maar met 25 graden niet echt een groot probleem. Na het eten (23.00) hebben we nog lekker zitten natafelen voor ons huisje, dus was het zo 00.00 uur. Het vuurwerk was minimaal, maar de dames in galajurk die massaal door het dorp paradeerde maakte veel goed.... Oudjaar was dit jaar dus warm en nat.... toch weer eens wat anders dan in Nederland.

Vandaag 1 januarie voor het eerst een nieuwjaarsduikgedaan. Voor het eerst van leven 2 Duiken gedaan, met prachtige vissen en een verder perfecte excursie naar een ander deel van het great barrier reef. Een prachtig begin van 2007.

Straks nog effe eten en dan op tijd naar bed, voor weer een andere reisdag morgen.

Groetjes
Adrie

• 01 Januari 2007 - 10:33

Joke:

GELUKKIG NIEUWJAAR!!

• 01 Januari 2007 - 19:14

Twan:

Vanuit het koude maar droge roosendaal de beste wensen voor 2007, zou je dit jaar dan weer niet eens gaan werken, nog veel plezier broer twan

• 02 Januari 2007 - 18:28

Ineke:

Ook van mij alle goeds gewenst voor 2007 en ik kijk weer uit naar de wandelingen,want dat is nu wel erg lang geleden.Nog veel plezier!!!Groetjes INEKE

• 02 Januari 2007 - 20:25

Chris:

Gelukkig nieuwjaar en voor de rest nog een mooie vakantie.
    Tot 27.01.2007. Zoals je ziet komt het er toch nog van.

• 03 Januari 2007 - 15:32

Jorien:

heej aussie

how you going?
    leuk om je verhalen te lezen! ik heb soms alleen een beetje moeite om bij te houden waar je allemaal uithangt hoor. thailand, SA, Australie.....

groetjes!
    jorien