Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

25 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 19-10-2006: dag -2 : Kaapstad-Zuid Afrika.
Na kennismaking met de reisleider Hans, gingen we, nadat we de bagage in een van de kamers in het hotel gedropt hadden , gelijk naar de Tafelberg. Met de cable-car gingen we omhoog en vanaf de tafelberg hadden we een mooi uitzicht over Kaapstad.
Rond 14h00 waren we weer beneden, en hadden we iets meer tijd om de spullen op de hotelkamer uit te pakken. Rond 15h15 zijn we met een deel van de groep naar Waterfront gegaan, en hebben we het aqarium bezocht. Rond 17h30 nog een terrasje gepakt, en s’avonds om 19h45 was het tijd voor het eerste diner. We lieten het ons goed smaken bij Marco’s Afrikaner Place. De tijd vloog voorbij. Rond 23h30 terug in ht hotel.
Gelukkig is er geen tijdsverschil met Nederland (=geen Jetlag), maar door de nacht in het vliegtuig, was ik toch wel toe aan een goede nacht in een echt bed.

Vrijdag 20-10-2006: dag -3 : Kaapstad-Zuid Afrika.
Vrijdag begon met een excursie naar cape point en kaap de goede hoop. Bij cape point werd gelijk de tas van een van de reisgenote door een Aap gestolen. De tas werd teruggevonden, het paspoort niet ! Via Simon’s town (pinguins kijken), zijn we versnelt teruggegaan naar het hotel. Terwijl de reisleider zijn handen vol had aan het regelen van een nieuw paspoort, zijn we met een aantal het centruk van kaapstad gaan bekijken.
Toen we terug wilde lopen, stopte er een wagen aan de andere kant van de weg, die ons waarschuwde niet verder te lopen…..We zijn daarna maar terug gegaan en via het hotel, hebben we ons s’avonds weer te goed gedaan aan (weer) een lekkeree maaktijd…. Het zal niet meevallen hier af te vallen.

Morgen gaan we Kaapstad verlaten en dan via Oranje rivier, Fish river canyon naar Sesriem en vervolgens naar Swakopmund (waar ik nu zit).
Helaas voor jullie zul je op het vervolg even moeten wachten, want na swakupmund verwacht ik weinig internet mogelijkheden meer.
Maar het is tenslotte vakantie ! Ik heb het reuze naar mijn zin, leuke groep en elke dag zijn er weer andere hoogtepunten en bijzondere dingen. Waarover later meer (misschien zelfs vanuit Nederland.

Voor nu, groeten vanuit een aangenaam Swakupmund, Namibie.

Groetjes
Adrie

• 25 Oktober 2006 - 15:53

Ester:

Leuk om het allemaal te lezen! Veel plezier nog en geniet ervan!

ps Wel raar van die aap, hij zal misschien wel getraind zijn om te tasjes te roven...

• 25 Oktober 2006 - 18:44

Annie En Joop:

Moses kriebel wat een bedrijvigheid meteen al in het begin van de reis !! Nou als de hele vakantie zo blijft wordt dit zeker geen eentonige vakantie !! Ga maar lekker verder met genieten !!

• 26 Oktober 2006 - 17:58

Kees:

Leuk dit bericht gekregen te hebben. Voor de rest een heel prettige vakantie!! En: kijk uit voor APEN... dus

• 27 Oktober 2006 - 18:36

Joke:

wat 'n activiteit!
    geniet je ook van je rust??