Eerste werkdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

18 September 2006 | Thailand, Bangkok

Hier een eerste (kort?) berichtje uit Thailand. Het is hier 5 uur later (dus niet 6,5 uur zoals door Kees gemeldt).
De reis is zeer voorspoedig verlopen, we waren 15 minuten voor geplande tijd in Bangkok (zondagmiddag 12.20).
Na aankomst op vliegveld en (Snelle) douane, wachtte in de aankomsthal al de nodige taxi-chauffeurs om hun waar aan te prijzen. Toch maar de Lonely Planet gevolgd, en buiten bij het loket gevraagd naar een taxi (zonder wachtrij zoals ook door LP gemeldt…)
Na 500 minuten stonden we weer stil (gas was op, en de chauffeur moest overschakelen op de reservetank) konden we weer verder, 500 meter, de 1e file.

Al met al toch nog snel om 13.30 bij het appartement aangekomen . Ziet er aardig uit. Nog wel even wennen aan de Airco die de gehele tijd aan moet om het nog een beetje behaaglijk te houden.

‘s-Middags nog boodschappen gedaan (bij de, voor Thailand gangers, welbekende 7-11).

Daarna bij het appartement nog even gezwommen en de sauna geprobeerd.

Rond 17.00 stond collega Edward met Alejandra en zoontje Oscar en Edward’s moeder op de stoep. Idee was nog even te wandelen, maar door de regen die met bakken uit de lucht viel, waren we daar snel mee klaar. Overigens ook doordat de schoenenzaak (waar Edward voor een vriend handgemaakte laarzen wilde omruilen) , als enige winkel op zondag dicht was……

Daarna gegeten bij een restaurant (waarvan de naam ik even kwijt ben, maar het is iets met condoms en hij staat ook in de LP) alwaar zoontje Oscar door de gehele bediening werd beziggehouden…. Ja als je contact met de locale bevolking wilt, moet je met jonge kinderen naar Thailand gaan. Na een goede maaltijd, moest Edward rond 20h00 terug naar huis om zijn moeder op tijd op het vliegveld af te leveren.

Ik ben zelf naar het appartement teruggegaan, nog wat gelezen, maar omdat de ogen van de zware reis toch snel dichtvielen, hield ik het snel voor gezien.

Vandaag dus voor het eerste gewerkt, nog redelijk luxe met Edward meegereden. Wel gelijk een lange dag (zit dit om 20h24 nog vanuit Ericsson te schrijven) met vele indrukken. Veel mensen ontmoet, en nu wordt de uitdaging het testtraject goed op de rit te zetten.

Maar daar over later meer.

Vanuit een (letterlijk) heet Bangkok, met veel regen ,

Groetjes
Adrie
Ps, ho ja, jo, can die hond heb ik tot nu toe weinig last meer van.

• 18 September 2006 - 18:37

Joke:

Goed zo!Het begin is dus gemaakt!GELUKKIG dat je vandie honden-beet geen l
    ast meer hebt!
    p.s vandaag in Gemert oók regen! gr joke