Rituelen... - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu Rituelen... - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Adrie Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Rituelen...

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

16 September 2006 | Nederland, Rijen

Nog een paar uur en de grote reis gaat beginnen. De laatste dagen bestonden uit lijstjes en rituelen afwerken. Jawel, rituelen. Want (en dat geldt voor iedere reis) alles wat je normaal doet wordt ineens een ritueel, omdat de intensiteit waarmee je het doet veel heftiger is.
Gek dat juist de reden waarom je andere dingen gaat ondernemen (je leven hangt voor je gevoel aan elkaar van vaste dagelijkse activiteiten) , in de laatste dagen voor de reis zo’n belangrijke plaats in gaan nemen en tot rituelen uitgroeien.

De laatste keer Spinning (dinsdag) en Body-pump (donderdag). Gisterenavond het vrijdagavond ritueel (TV kijken met een lekkere whisky in de hand).
Wetende dat dit voorlopig de laatste keer is voordat je op vakantie gaat.
Vanmorgen de laatste boodschappen en zo meteen nog even een uurtje door het bos rennen. Daarna lekker douchen en dan het wachten tot de taxi om 15.30 voor de deur staat (wat eindeloos lijkt te duren in een stil huis).
Dan het ritueel vanmiddag op schiphol, na het inchecken en alle controles, van een Grote Heineken met saucijzen broodje op pier B en het scannen (lezen is een groot woord als je continu bezig bent met wat komen gaat) van de locale zaterdag krant BNDESTEM .
Om 20.45 gaat het vliegtuig en ook dat kent zo zijn rituelen. Na het opstijgen volgt het wachten op de maaltijd afgesloten met een koffie met cognac (waar ik mij altijd zeer op verheug), waarna het licht gedempt wordt en ik met het luisteren naar de easy-listening muziek op de IPOD en het flikkeren van de tv-schermen wegdoezel…. Op weg naar een nieuwe wereld waarvan ik niet weet hoe het mijn leven zal veranderen….met wellicht nieuwe rituelen….;-) maar daarover de volgende keer meer.

Maar nu eerst tijd voor de oude rituelen…. Volgende bericht vanuit Bangkok !

Voor ik afsluit, natuurlijk dank voor alle reacties op de 1e bericht. Keep in touch!

Adrie, Rijen 16 september 2006, 12h02

• 16 September 2006 - 15:50

Jac:

Zo, nu is de grote reis dan echt begonnen. Volgens mij nog slechts 5 dagen thuis dit jaar. VEEL PLEZIER en GENIET ervan. TIP om nog wat langer op vakantie te kunnnen: verhuur je woning 3 maanden, zelf woon je er toch niet in, kun je bij terugkomst nog effe op vakantie! groet en veel plezier, JAc en Dimphy

• 17 September 2006 - 10:10

Joke:

en had je nog iemand voor je huis gevonden??